Home » Onze expertise » SEA (adverteren)

Adverteren in zoekmachines

Zoekmachine adverteren zorgt voor direct resultaat. Met de juiste zoektermen, budget en goede campagnes sta je voor je het weet bovenaan in Google.

Resultaten die wij behalen

Z

Resultaten behalen op korte termijn

Z

Relevante website bezoekers

Gratis advies gesprek

Wat is Zoekmachine Adverteren (SEA)

Adverteren in zoekmachines is een effectieve en efficiënte manier om je relevantie en vindbaarheid te vergroten. Een doel van SEA is om meer clicks te realiseren op bijvoorbeeld een contactformulier. Voor elke klik betaal je dan een vast bedrag. Een ander doel kan zijn om zoveel mogelijk conversie te genereren. Dit kan bijvoorbeeld een aankoop zijn van een product.

De voordelen van Zoekmachine Adverteren

  • Hogere posities in de zoekresultaten
  • Inzichten op de behaalde resultaten 
  • Gericht op je doelgroep
  • Betalen per klik
  • Controle over de kosten

De stappen naar succes

Stap 1: Doelstellingen

Als bedrijf is het heel belangrijk om goede doelstellingen in kaart te hebben. Tijdens een vrijblijvend intakegesprek stellen we samen concrete doelen op. Hierdoor kunnen we zien welke kansen er voor jou liggen als bedrijf. Aan de hand hiervan maken wij een voorstel voor de uitvoering inclusief alle kosten. 

Stap 2: Nulmeting

Tijdens de nulmeting kijken we naar de resultaten die het bedrijf heeft gehaald in het verleden. Vervolgens lopen we een aantal punten na zoals wat de meest relevante zoekwoorden voor jou zullen zijn, kijken we wat de concurrent doet, hoeveel verkeer je naar je website kan krijgen voor welk budget en op welke producten of diensten we de focus gaan leggen. 

Stap 3 : Meten & opzetten van de campagne

Om ervoor te zorgen dat we het beste uit de campagne kunnen halen zetten we een aantal meetpunten op. Dit zorgt ervoor dat we onze doelen kunnen meten en bezoekers kunnen remarketen en het managen van het Google Ads account door middel van Google Tag Manager. Wanneer dit is ingesteld kunnen we aan de slag gaan met het opzetten van de campagne.

Stap 4 : analyseren & rapportage

Na het live gaan van de campagne blijven we de campagne actief bijsturen. Afhankelijk van de campagne breiden we ook campagnes uit door het toevoegen van bijvoorbeeld doelgroepen of locaties ook. Daarnaast kunnen we ook een campagne uitbreiden door  een dynamische campagnes of concurrent campagne toe te voegen. Met handige tools verzamelen wij de data die binnen komt. Aan de hand van deze data maken wij een overzichtelijk rapport die we regelmatig bespreken.

Dit kunnen wij voor je doen 

De onderdelen van SEA

Google ads

Google ads is een advertentieprogramma van Google. Google ads biedt jou de mogelijk om via verschillende kanalen te adverteren. De advertenties worden in Google bij de zoekresultaten getoond. Je betaald wanneer iemand op jouw advertentie klikt.

Google shopping

Deze advertenties promoten je producten door gebruikers specifieke informatie te bieden over wat je verkoopt. Google shopping zorgt voor meer verkeer naar je online of fysieke winkel.

Zin in een virtuele koffie?
Maak snel een afspraak